fredag 3 april 2009

10 saker till som gör att jag är jag

För fjärde gången i ordningen gör jag nu ytterligare ett försök. Vem. Är. Jag. Och. Varför. Är. Jag. Kanske får jag en dag ett svar. Men det tror jag inte. Jag. Tror. Inte. Det.
Punkter 1-10
Punkter 11-20
Punkter 21-35

36. Jag har en benägenhet att säga precis vad jag tänker rakt ut. Det kan vara saker som är extremt privat eller helt enkelt väldigt opassande. Ofta blir det oväntat och roligt. Men ibland blir det bara allmänt olämpligt. Det kan hända när som helst. BLURP, säger det bara. Som en släng av tourettes.

37. Jag säger alltid å ena sidan men å andra sidan. Jag kan inte se saker i svart eller vitt. Jag säger varken bu eller bä.

38. Jag gillar band och artister inte bara för att jag tycker att de är bra utan minst lika mycket för att jag tycker att det är BALLERS att gilla dem.

39. Paradiset för mig är en oplanerad ledig dag.

40. Mina understundom idiotiska utfall, banala pattkåthet, cocacolaberoende, ångestdagar, ständiga skräck över att bli avslöjad och outtömliga behov av bekräftelse får mig ibland att inse att jag är precis som alla andra.

41. Jag har alltid ett gott råd att ge dig. Men jag har själv ingen användning för det.

42. Jag försöker bevaka min integritet varje dag. Till exempel genom att inte titta på Let's Dance.

43. Jag har etablerat ett rykte om mig som en person som är bra på att ta kritik. På så vis undviker jag att behöva ta kritik.

44. Min mage och min hjärna fungerar ungefär likadant. När de är tomma är jag villig att stoppa in vad som helst.

45. Jag är så fruktansvärt lättdistraherad att det är patetiskt. Jag kan inte ens läsa en text utan att bli störd av mina egna tankar hela tiden. Jimmy Fallon. Ligga i helgen? Ligga. I. Helgen. Jag vill bli ångvältad mosad av kärleken. Hatar jag Lady Gaga? Hur ska IFK Göteborg lösa Sigurdsson-Bjärsmyr-Svensson-problematiken? Bröst. Refaat El-Sayed. Siuga kiuk vid ringmiuren. Vilken färg har torsdag? Säger dem. Mina tankar. Och plötsligt brinner det i micron eller så har jag missat en buss eller så har jag läst fyra sidor i en bok utan att ha tagit in ett enda ord.

Inga kommentarer: