onsdag 15 april 2009

In a goodbye bed with my arms around your neck

Mina sovrutiner är MYCKET MYCKET egendomliga.
Man kan nog gå så långt som att säga att de är olämpliga.
När jag var sjuk sov jag hela tiden.
Det gjorde att min redan trasiga dygnsrytm slutade fungera helt och hållet.
Ibland är jag vaken hela nätter.
Och sover ett par timmar på förmiddagen.
Sedan är jag kanske vaken ett dygn.
För att nästa dag sova mellan 10-23.
Det mår man inte bra av.
Och så håller det på. Min sömn är fullständigt opålitlig.
Måste.
Sluta.
Med.
Dessa.
Dumheter.
När jag jobbar blir det viss ordning. Men så fort jag är ledig kör det ihop sig igen.
Kan man avlida av trasig dygnsrytm?
Kan någon informera mig om det isåfall.

What goes around comes around med Justin snurrar på VH1.
Bra låt.
Bra video.
Snygga människor.
Faktiskt mycket bra låt.
Även bra text.
Jag kommer inte på något dåligt med What goes around comes around.
Det kanske jag borde.
Kan någon informera mig om det isåfall.

* * *

Jag kan inte släppa denna underbara lilla låt!
Jag skiter i om Florence Valentin försöker vara något slags svenskt Glasvegas.
Deras Spring Ricco-platta är ljusår bättre än Glasvegas och texterna är FETT bra.
Budskap utan att peka med pinne. Och man känner tragiken i Riccardos öde i märgen.



Latino Don Juan, bara 16 år, tar inga råd från nån jävla syokonsult
Dom är efter dig nu, dom kommer slå hårt

Ungar på skolgården leker Firman Boys
Hotar varandra med sms på telefon
En flaska mot skallen blir droppen nån gång
Det var droppen för dom

Så spring Ricco, spring Ricco, spring Ricco

King Island är rena Kingston nu
Händer samma sak på bortaplan hörs inte ett ljud
Det är det här dom har väntat på
Så spring Ricco, spring Ricco

Slanga bensin med EU-moppengängena
Istället för att stå där med guldkors och bandana
Efter nån som 50 Cent
med skottsäker väst från Dolce Et Gabana

Spring Ricco, spring Ricco, spring Ricco

Det är det här dom har väntat på
Spring allt du kan Ricco
Det är det här dom har väntat på
Nu ramlar du snart
Dom slutar aldrig slå

* * *

När jag såg dig första gången visste jag att du hade en låga i ditt hjärta.

En låga i ditt hjärta.

Under blå himmel hittade jag ett hem i dina ögon.
Aldrig skiljs vi åt.

När det började brinna och allt doftade aska och regn.
När elden kom.
När allt doftade aska.
Och regn.
Vi skrattade. Vi grät.
En gyllene blå färg och tårar tog mig till den mörkaste, svartaste platsen och du hade satt mitt hjärta i brand.

När jag springer i mörkret till värre platser.
Under ett lager av regn i mitt hjärta.
Drömmer jag mig hem.

En låga i ditt hjärta.
Jag drömmer om lågan i ditt hjärta.
Jag drömmer mig hem till lågan i ditt hjärta.
Och jag drömmer om din nacke. Om din hals.

När jag springer i mörkret till värre platser under ett lager av regn i mitt hjärta drömmer jag mig hem till lågan i ditt hjärta och din nacke och din hals.

Jag drömmer mig hem till dina ögon och lågan i ditt hjärta.

* * *



<3 LOVEZ

* * *

Alla lyssnar på låtar.
MEN ÄR DET BARA JAG SOM LYSSNAR PÅ SKIVOR?
Låtar är jättejättejättebra.
Men skivor är OCKSÅ jättejättejättebra.
Skivor ÄR BÄTTRE.

Skivor: Som låtar fast bättre.
Skivor: Flera låtar på ett och samma ställe.
Skivor: MÅNGA BRA LÅTAR.

Finns det någon mer än jag som lyssnar på skivor?
Kan någon informera mig om det isåfall.

* * *

Dagens roligaste twitter: Sigge Eklund: "Barn är så söta när de sover. Jag kan stå och titta på dem i timmar. Eller i alla fall tills deras föräldrar vaknar och ringer polisen."

3 kommentarer:

MarySaintMary sa...

Jag lyssnar på skivor! Fast mer på playlists visserligen.

--- sa...

Klart man lyssnar på hela skivor, trodde alla gjorde det?

Tinalinatiny sa...

Skivor är helt klart bättre än låtar. Låtarna är ju placerade på en viss plats på skivan av en anledning, oftast.