måndag 20 april 2009

10 saker TILL som gör att jag är jag

Punkter 1-10
Punkter 11-20
Punkter 21-35
Punkter 36-45

46. Jag försöker att inte ge mig in i alltför seriösa argumentationer med idioter. De tenderar att dra ner en till deras nivå.

47. Den enda fysiska smärtan som faktiskt gör ont på riktigt är svår tandvärk. Allt annat är en ganska lätt match i förhållande till smärtan som riktig ångest innebär.

48. Jag är inte konflikträdd, snarare konfliktbenägen. Men jag undviker helst konflikter för jag tycker att det känns trist att utsätta konflikträdda människor för konflikter. Vilket i sig kanske gör mig konflikträdd.

49. Jag menar att kärlek är lycka och att pengar är frihet. Men kärlek är också lidande. Och frihet utan lycka är också ett lidande.

50. Kreativitet är att låta sig själv göra misstag. Konst är att inse vilka misstag man helst ska undvika.

51. Jag tycker att Kate Moss är jordens vackraste kvinna och jag anser att jag har kommit någonstans i livet med den insikten.

52. Jag är inte rädd för förändring. Men jag ser gärna att någon annan börjar.

53. För att klara av att gå till jobbet varje dag gäller det att acceptera inställningen att med nöje göra helt onödiga förändringar till fullständigt irrelevanta förehavanden.

54. Jag bloggar, twittrar, facebookar och pratar hela tiden för att min hjärna är en kreativ liten jävla exhibitionist med ett outtömligt behov av bekräftelse.

55. Jag låtsas inte om jobbiga saker. Jag förtränger dem, glömmer bort dem. Det är inget jag väljer, det bara sker naturligt. Sedan när situationen blir fullständigt ohållbar så tvingas jag ta tag i det. Och varje gång inser jag hur mycket enklare det varit om jag hade gjort något åt saken INNAN situationen blev ohållbar. Men insikten spelar ingen roll, det blir likadant varje gång i alla fall.

Inga kommentarer: