fredag 24 april 2009

Har svarat på lite frågor. 50 till antalet. Ni behöver inte läsa. Men helst vill jag det.

1. Hur mår du?
Precis som jag förtjänar!

2. Vilken är din bästa egenskap?
Att jag är väldigt hoppfull. Hittar ofta ett sätt att tänka positivt. Naiv kan man kalla det om man vill.

3. Vad skulle du vilja bli bättre på?
Jag skulle vilja bli en lite varmare människa. Lite kramigare. Och jag försöker.

4. Låt du tröstar dig med när du är ledsen?
Det finns många. Men vissa låtar sörjer jag till snarare än blir tröstad av. Hearts on fire med Cut Copy säger jag.

5. Vad tror folk om dig som inte stämmer?
En del tror nog att jag är oansvarig. Men det stämmer inte, tvärtom. Däremot kan man inte ta allt i livet på för stort allvar. Men en del saker.

6. Vad får du oftast komplimanger för?
Jag vet inte riktigt. Jag vet inte om jag får så mycket komplimanger. Kanske inte tänker på det. Men det finns vissa saker som olika människor har sagt som jag blivit väldigt glad över och som jag aldrig glömmer. Sen om någon skrattar åt mina skämt så tar jag det som en komplimang.

7. Vad säger du för att imponera på någon?
Jag säger något smart som Woody Allen har sagt i nån gammal film. Eller att jag träffat Färjan-Håkan.

8. Vad står det i ditt senaste inkomna sms?
"Bra. Ligger hemma och har feber, så just nu är det inte alls särskilt bra. Själv då?"

9. Äger du några converse?
Ja, men alla är trasiga och jag använder dem inte. Två vita par och ett rött par.

10. Är du allergisk mot något?
Sprit. Spyr av det. Finns det mediciner som kan hjälpa mig med detta?

11. Hur svarar du i mobilen?
"Mobila enheten".

12. Hur många timmar sov du inatt?
Sovit? Inatt? Jag? Hahahahaaaaa.

13. Brukar du komma i tid?
Verkligen inte men det är jag inte stolt över.

14. Vad tycker du om fötter?
Bra att ha.

15. Rakar du benen?
Har tänkt tanken. Oklart varför den tanken tänktes.

16. Är du blyg?
Nej. Men jag blir lite neurotisk och "konstig" bland nya människor ibland.

17. Sysslar du med någon idrott?
Jag utövar fotbollstittande i osunda mängder! Men vill lira badminton en gång i veckan. Jag är grym på skiten.

18. Är du nöjd med ditt liv?
Då och då är jag det en liten stund och det är väl de stunderna man lever för, kanske.

19. Är du bortskämd?
Det är vi allihopa i regel. Men vi skapar oss ångest och problem i alla fall. Och det är inte så jävla kul, så nej, jag är inte direkt bortskämd.

20. Vad gör du imorgon?
Jobbar. Så jag ollar big mac-kartonger, kissar i köttfrysen och smyger ner kokain i saltkaren precis som vilken arbetsdag som helst.

21. Du samlar på?
Insikter, mp3-filer och ordvitsar.

22. När grät du senast?
Inte jättelängesen. Men minns att det inte var över något speciellt. Fick lite utlopp för flera saker kanske. Men sen blev allt härligt och bra och fint igen.

23. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Tattuera mig, köpa stört mycket kläder och dra till Amerika!

24. Är du flygrädd?
Näää men höjdrädd. Så jag kan inte stå på en stege. Men flyga, inga problem.

25. Tror du på ett liv efter döden?
Nej, jag är tveksam. Men jag har med mig ett extra klädombyte för säkerhets skull.

26. Senaste låt du hörde?
Promoes BRILJANTA "Svennebanan".

27. Senaste film du såg?
Woody Allens "Manhattan" från 1979.

28. Vad skulle du vilja heta om du var tvungen att byta namn?
Jag är mycket nöjd med mitt namn! Olof kanske, men det heter jag redan i mellannamn. Alexander har jag alltid gillat.

29. Vad är det mest olagliga du har gjort?
Det ska vi inte skriva om här. Men man kan nämna att jag tillsammans med fyra vänner stal ca. 1000 skrivböcker på högstadiet. Härliga minnen!

30. Vad gör du om tio år?
Skriver och skriver och skriver och skriver. Bor kanske i NYC. Men kanske inte. Kanske är programledare. Det vore kul. Kanske har jag gjort något av mitt intresse för rymden. Kanske är jag död. Kanske är jag rik. Förhoppningsvis glad. I övrigt dricker jag nog cocacola, heineken, bloggar och skriver lustigheter på facebook precis som vanligt. Jag tror inte att vi är så mycket äldre om tio år.

31. Om du fick ha sex med en känd person, vem skulle bli den lyckliga?
SVÅRT! Kate Moss i all ära, men jag känner mig lite pepp på Caroline Winberg idag. Skulle göra ett bra jobb med henne. Så hon skulle bli "Den Lyckliga". Ha ha. Glömde Marilyn Monroe!

32. Har du påverkats av finanskrisen?
Jag deltar inte i finanskriser och har inte allergier. Två principer jag har.

33. Beskriv dig själv med tre ord!
Inte så smart.

34. Vad skulle ditt 14-åriga jag säga till dig om ni träffades idag?
"Spara ut håret, sluta lyssna på techno och gör revolution din jävla gubbe!"

35. Och vad skulle du vilja säga till ditt 14-åriga jag?
Det spelar ingen roll, jag skulle inte lyssna! Lika bra det.

36. Har du en mörk hemlighet?
Jag skulle väl kanske inte vilja färgsätta hemligheten, men hemlig är den.

37. Vilken tv-kanal ser du mest på?
En tuff fajt mellan femman, canal+ sport och ztv!

38. Om du får ta med dig fem filmer till en öde ö, vilka väljer du?
Mulholland Drive, Terminator 2, Some Like It Hot, Monty Python & The Holy Grail och Star Wars (de tre gamla, vägrar välja en av dem).

39. Vilket språk skulle du vilja kunna?
Skulle vilja vara riktigt duktig på engelska. Är kass. Annars italienska.

40. Om du var tvungen att byta kropp och utseende med någon, vem skulle du välja?
Ewan McGregor! Vilket jävla ansikte!

41. Vad är det konstigaste du har gjort naken?
Att ha sex är ju egentligen en rätt konstig grej, ärligt talat. Men att man gör det naken är ju inte lika konstigt. Har lagat mat spritt språngande några gånger.

42. När blir du rörd?
När någon jag själv saknar saknar mig.

43. Om du blev känd, vad skulle du vilja vara känd för?
Jag skulle vilja vara känd för att vara Sveriges svar på Conan O'Brien!!!

44. När var någon arg på dig senast och varför?
Vet inte riktigt. Kanske för att jag varit dålig på att höra av mig eller inte svarat på sms.

45. När var du arg på någon senast och varför?
Jag veeeeeet inte. På mig själv tror jag. För att jag ibland inte motsvarar mina förväntningar.

46. Skulle du kunna tänka dig delta i en dokusåpa, och isåfall vilken?
För några år sedan hade jag nog faktiskt kunnat tänka mig det. Typ Baren. Hade varit kul och hade kanske kunnat leda till något. Men inte nu. Har annat att göra.

47. Förstår du offside-regeln?
Jag kan allt om fotboll vilket bland annat omfattar offside-regeln.

48. Varför svarar du på de här frågorna?
Hallå, hur skulle det se ut om jag la ut frågorna på min blogg utan svar?

49. Om du var en tecknad figur vem skulle du vara?
Lucky Luke eller Rafael i Turtles!

50. Vad skulle du välja: Att leva ett bra liv men inte bli ihågkommen för något speciellt när du dör, eller leva ett miserabelt liv men bli hyllad och älskad i årahundraden efter din död?
Mycket svår fråga tycker faktiskt jag! Det naturliga svaret är väl att leva ett bra liv och inte bli ihågkommen. Men det hade varit kul att vara älskad och hyllad efter sin död. Problemet med det alternativet blir ju då att behöva genomlida ett liv av misär. Men misär kan ju se ut på olika sätt. Jag tror att alla människor känner sig mer eller mindre miserabla. Men jag fegar nog ur och tar det första alternativet. Ett bra liv låter skönt. Vi kör så.

Inga kommentarer: