onsdag 22 april 2009

I love you Sugar Kane

Vill ha sommarlov.
Släppa allt.
Resa bort.
Utomlands.
Söderut.
Bo vid en strand.
Isolera mig.
Sluta prata.
Sluta tänka.
Skriva.
Sommarlov.
Vill.
Ha.
Sommarlov.

Jag har gått längs mörka gator.
Försökt hitta rätt.
Försökt få till något.
Letat.
Efter något.
Vad.
Som.
Helst.
Men svårt att se något bland alla människor.
Och du vet att jag inte tycker om att fastna bland folkmassorna.
Och det är alltid samma gator.
Samma gator.
Behöver tålamod.
För jag har ingen plan.
UH-UH baby I ain't got no plan.
Behöver tålamod.
Vill att allt ska flyta på.
Vill flyta med.
Bara.
Flyta.
Med.
Jag behöver dig, tid, tålamod och sommarlov.

Jag sitter i en trappa.
För mig själv.
Jag är allra helst för mig själv.
Jag väntar.
Allt.
Är.
En.
Lång.
Jävla.
Väntan.
Ibland blir jag skör.
Men tiden kommer aldrig aldrig aldrig aldrig gå fortare.
Men.
Den.
Stannar.
Aldrig.
Heller.
För.
Den.
Delen.
Tålamod.
En lång väntan.
I en trappa.
Samma gator.
Skör.
Förälskad i elva svartvita män och en gammal dam.
Om någon undrar.

Vill ha sommarlov.
Släppa allt.
Resa bort.
Bo vid en strand.
Sluta tänka.
Sluta prata.
Bara skriva.
Och Sonic Youth.
Och Guns N'Roses.
Och kanske Deep Purple.
Gärna lite Dylan.
Bruce givetvis.
Inte Lady Gaga.

Vill sluta tänka.
Vill flyta med.
Vill inte ha någon plan.
Vill ha tålamod.
VILL STÄNGA AV ALLT RUNT OMKRING OCH SKRIVA ETT MÄSTERVERK.

Vill.
Ha.
Sommarlov.

* * *

Sonic Youth + Some like it hot = kärlek



* * *

Mer kärlek.



* * *

Hörs lite zigenare.

Inga kommentarer: