fredag 27 februari 2009

15 saker till som gör att jag är jag

Då var det på tiden att återuppta arbetet med att klarlägga min identitet. Hör av er om ni börjar nosa fram en helhet, för jag ser den inte. Här kan ni läsa punkterna 1-10 och här hittar ni punkterna 11-20.

21. När jag har flyt kan jag lära mig allt om en fotbollsklubb på en timme eller lära mig en låttext utantill vid första lyssningen. När jag inte har samma flyt kan jag inte tänka, prata eller läsa och har svårigheter med att stava ordet ytterligare.

22. Jag älskar aldrig sommaren så mycket som på vintern. När det väl är sommar får jag panik över att den snart är över.

23. Det händer att jag säger saker som jag tycker låter bra men som jag själv inte riktigt förstår. Om någon undrar vad jag menar kan man ju alltid dra till med "If you need to ask you will never know".

24. Jag klarar inte av att alltid vara tillgänglig. När mitt batteri tar slut måste jag ladda det och då måste jag isolera mig.

25. Jag älskar att tillåta mig leva ut känslor som jag egentligen vet är fel, oberättigade eller omogna. Att alltid göra rätt är inte speciellt utvecklande.

26. Jag har ingen kontroll över vad jag säger till andra människor om saker som inte berör mig. Därför är jag dålig på att behålla hemligheter.

27. Jag älskar science fiction och hatar fantasy vilket går hand i hand med att jag älskar westernfilmer och hatar riddarfilmer.

28. Det finns inget jag blir så sexuellt upphetsad (KÅT) av som skarpa konturer. Kindben, nyckelben, skuldror, ryggrader, revben. Vad sjukt det låter men så är det.

29. Jag är väldigt nöjd med mitt utseende men samtidigt tycker jag att jag är skitful.

30. Jag är ingen bra lyssnare. Inte för att jag är ointresserad av andra människor utan för att jag inte kan lyssna och tänka samtidigt. Och så är jag ganska ointresserad av andra människor.

31. Jag vet inte om det är en bra idé för mig att ta körkort. För jag är väldigt lättdistraherad och kan inte göra två saker samtidigt. Detta skulle kunna innebära att om någon säger "Totti var bra i Rom-derbyt igår" så har jag två minuter senare pratat om Totti och Rom-derbyt och samtidigt kört över fyra barn.

32. Varje natt vill jag leva för evigt men varje morgon när jag vaknar vill jag dö.

33. Jag kommer aldrig riktigt begripa en människa som mår som bäst på morgonen.

34. Jag tycker att det är väldigt roligt att utmana dålig stämning. Gärna med en ordvits.

35. Jag kan motstå allt utom frestelser.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan det där om filmer vara för att det är om upptäcka och utforska? I science fiction utforskas och upptäcker människan rymden och planeter i framtiden, i westernfilmer vilda västern under 1800-talet (det fanns visserligen indianer där, men de vita kända sig ändå som upptäckare).