fredag 12 juni 2009

11 låtar som ska spelas på min begravning - summering & den tolfte låten

1. Thunder Road
2. Hearts On Fire
3. Feel
4. November Rain
5. Iron Tusk
6. Archangel
7. Purple Rain
8. Llorando
9. Always
10. Time Has Told Me
11. Dancing In The Dark

12. The Terminator Theme

Livets begynnelse.
Temat som spelas när Kyle Reese och Sarah Connor har sex ska vara den tolfte och sista låten på min begravning.
Det vackraste filmögonblicket jag upplevt.
Jag skojar inte. Jag älskar det.
Så stort, symboliskt, passionerat.
Så vackert, fulländat och logiskt i all sin fullständiga absurditet.
En kärleksnatt helt avgörande för hela mänskligheten.
Kyle Reese reser genom tiden för att rädda sin kärlek.
Och Linda Hamilton är så skör och vacker.
Den här melodin är för mig ledmotivet till sex, kärlek och passion.
Där allt liv börjar.
Och precis där, i begynnelsens ljus, slutar föreställningen som kommer bli min begravning.

Inga kommentarer: