tisdag 16 juni 2009

Are you ready for love

Artister/band som man nog borde ha hyfsad koll på men som jag av olika anledningar egentligen aldrig lyssnat på, inte har någon relation till och helt enkelt inte kan uttala mig om: Elton John, Frank Zappa, Willy DeVille, Jamiroquai, Waylon Jennings, Talk Talk, Curtis Mayfield, Procol Harum, Marillion, Steely Dan, Red House Painters, Bauhaus, Editors, Jethro Tull, Killing Joke, Midnight Oil, Beck, Mercury Rev, Tokyo Police Club, The Von Bondies, The Notwist, Vetiver, Clap Your Hands Say Yeah, We Are Scientists, Kaiser Chiefs, Primus, Uriah Heep, Visage.

Något av det här som jag absolut borde kolla på genast? Eller är det ok om jag bara kör på som vanligt?

* * *

Fast den här gillar man ju.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nae, men Soulsavers. Soulsavers för helvete.

Lou-Weezah sa...

Det finns säkert asmöcke as säga om dom där men det orkar jag inte just nu. Det här är min favvo just nu: http://www.youtube.com/watch?v=2ZJZi_oEcE0

Det är pianot, det är pianot! Precis som med Costello. Eureka!

Sam Monroe sa...

roger daltrey gillar vi ju! det var pianot, det var pianot!

jag kontrar med en hjärtskärande gammal svartvit goding: http://www.youtube.com/watch?v=sE9AwR0awVQ
bedårande, inte sant!