tisdag 16 september 2008

Kan bli en bra dag

För länge länge sedan, i en annan värld och en annan tid, påbörjade jag en lista över 2007 års 30 bästa skivsläpp. Jag kom till #26. Orsaken till listans abrupta slut berodde dels på att jag hela tiden hittade nya bättre skivor och dels för att jag i allmänhet har svårt för att avsluta påbörjade projekt.

Men för att stilla er nyfikenhet kommer jag i ett antal inlägg framöver publicera en ny uppdaterad lista över mina favoriter från det ganska makalösa skivåret 2007. Notera att den gamla listan är alltså inte längre aktuell.

2008 års lista kommer för övrigt bli en riktig rysare. Jävlar vad mycket bra musik det kommit ut i år.

* * *

Dagens preliminära hålltider:

10:00, Tvätta
13:00, Äta pizza & se på Gökboet
16:00, Lyssna på ny musik
18:00, Umgås med från jobbet hemkommen flickvän
20:45, Inter - Panathinaikos

* * *

Spurs åkte på stryk av Aston Villa igår och ligger eter fyra omgångar SIST i Premier League. EM-succén Roman Pavlytjenko var en riktig besvikelse. Jag tror aldrig att han gör mer än 10 mål i år, han kändes iskall. Unge Gareth Bale är jag emellertid riktigt förtjust i. Företagsam och drivande spelare med fina offensiva kvalitéer som var ordinare i Southampton som 16-åring. Upp med killen på mittfältet!

i Aston villa var Ashley Young och Martin Laursen mest framträdande. Men jag tror inte på en topp-placering för Birminghamlaget.

Jag tippade aldrig Premier League inför säsongen men som det känns just nu blir jag inte förvånad om topp 5 ser ut såhär efter 38 omgångar:

1.Chelsea
2.Liverpool
3.Man U
4.Arsenal
5.Man C

* * *

Bayern München vinner Champions League!

* * *

Morgonens innelista:

1.Singing That Melody med Swingfly
2.Alexandra Dahlström
3.Lil' Wayne

Morgonens utelista:

1.Papa Dee
2.Ken Ring
3."The New Facebook"

Later folks!

Inga kommentarer: