måndag 1 september 2008

12 skämslåtar - #11, #12

12. ATC - Around the world (La La La La La)



Världens näst bästa låt i kategorin låtar som heter "Around The World". Den här låten kämpade jag ner från typ napster på vårt gamla modem samma dag som jag hörde den första gången, någon gång runt millenieskiftet. Under alla förhållanden gillade jag den då och jag gillar den nu. Kanske den sämsta eurodance-låten som jag tycker är skitbra. Bara en sån här sak: ATC står för A Touch Of Class. Tyskar, förstås.

11. Toto - Hold The Line



AOR at it's very best.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vill bara poängtera att ATC inte är tyskar. Såklart!


/tysken

Sam Monroe sa...

Hej Tysken! Det stämmer. Är ATC händelsevis en av tyskens personliga favoriter? Eftersom du är så insatt menar jag.

Anonym sa...

Givetvis en personlig favorit! Tyskland kom förövrigt med en hel rad genialiska släpp under hela året 2000.