onsdag 3 september 2008

12 skämslåtar - #7, #8

8. James Blunt - You're Beautiful



Sanslöst vacker. Refrängen är som ett litet trollerinummer. Jag tror inte att jag ska gå på den men nog fan åker jag dit varje gång. Helt omöjlig att värja sig mot. Tänk om James Blunt (eller James Blount som han egentligen heter) bara hade gjort den här låten. Och sedan gjort en Heath Ledger. Då hade han blivit ihågkommen som något helt annat än den överskattade, talanglöse hobbypoet han nu avslöjat sig som genom att spela en massa jävla DYNGA.

Mitt betyg: 8.0, Skämsfaktor: 7.0, Totalt betyg: 15.0

7. Backstreet Boys - We've Got It Going On



När den här kom gick jag i mellanstadiet och som jag minns det, även om det är svårt att föreställa sig, var BSB vid den här tidpunkten lika populära hos killar som hos tjejer. Den här låten tyckte ju alla var cool liksom. Det var den och det är den jävlar i mig fortfarande. Och håll käften om Brian eller Nick, Det är A.J. som är bäst! Skrönan säger för övrigt att Kevin numera spelar fotboll under pseudonym i Chelsea.

Mitt betyg: 7.0, Skämsfaktor: 8.5, Totalt betyg: 15.5.

Inga kommentarer: