söndag 28 september 2008

Hårt arbete, fashion och Freeform 5

Rätt körd efter en hård kväll i donkenköket. Jobbade över två timmar men vad gör man inte för donken-ess som Thilda, Klasén och Amelie!

En hel del dramatik på China Station i Haninge i fredags. Men en mycket trevlig kväll på det stora hela. Och vilken sjuhelsikes efterkartong hos undertecknad! Hehe.

* * *

Jag behöver massor av nya kläder. Har kikat omkring lite i CYBERSPACE och tänkte att jag kunde få lite feedback från er, tappra läsare, om vad jag borde satsa stålet på.

Vi börjar med den här jackan. Fashion eller inte fashion?

Den här tischan är väl bra fräsig. Eller? Inte fashion?

Jag behöver verkligen en ny höstjacka och jag funderar över den här och kanske i synnerhet den här. Fashion i mina ögon.

Springer på ytterligare två kadyngfräcka tee's. Här och här bor väl ändå fashion?

Hjälp mig nu fashionlovers, jag behöver vägledning! Tack till SBM-Mats för inspiration.

* * *

Upploppet närmar sig.. Snart ska 2007 års bästa skiva koras. Ärligt talat så har jag svårt att bestämma mig om ettan och tvåan. Älskar båda två något oerhört på helt olika sätt. Komplicerat. Ungefär som Daniel och Sandras relation i Skilda Världar. Komplicerad, vacker men samtidigt lite kinky ni vet.

* * *

Kind of a big deal presenterar: Matti Toivonen.










Den envise och rättframme Matti, 40, är son till finska invandrare och jobbar som byggarbetare. Han har varit gift med Karin i 19 år, men deras förhållande är inte så passionerat, i alla fall inte från Mattis sida. Det är istället vänskap och omsorg om barnen som är viktigast. Både han och Karin arbetar hårt för att få ekonomin att gå ihop, och Matti är lite tungsint och otålig till sin läggning. Tillsammans har de Stina och Mikael. Daniel är Mattis son från förhållandet
med Rebecka. Karin träffade Matti när han var som mest nere. Han hade blivit övergiven av sin stora kärlek, fråntagen ett av sina barn och tvingad att avbryta sina ingenjörsstudier. Matti har ett bra förhållande till både Stina och Mikael, medan hans relation till Daniel är mer komplicerad. Matti försöker älska sin son, men vissa egenskaper hos Daniel som påminner honom om Rebecka, hindrar honom från det. Detta har han konstant dåligt samvete för.

* * *

Den här klassikern kör vi idag.



* * *

Då säger vi godnatt då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

OMG @ Joker-tröjan. azo det finns ingen ursäkt till att inte köpa den, du kan lägga in en order åt mig också på den när du handlar. kanske coolaste jag sett.
i övrigt gillar jag skinnjackan & självfallet Luke-tischan.
det andra är helt ok, fast är inte hel-crazy över bullet-tröjan.
MY 50 CENTS LIX!

Sam Monroe sa...

eller hur! måste ha den! CRAVINGS. ja, skinnjackan är jag väldigt förtjust i. se till att vara lediga imorrn så kan vi dra in till stan!

Anonym sa...

haha! CRAVINGS! ARRRGH! imorgon är vi lediga, jag drar gärna in till stan. har iofs hängt i stan & shoppat hela helgen, men vad gör det?! just det, inget!