tisdag 9 december 2008

Looxreviews; del 4

Bruno K. Öijer, 57 år, poet
Betyg: 4.5
Bruno K. Öijer deals in poetry, not looks. Ser lite sliten ut. Ser svår ut. Inte fullständigt olik Robert Plant.









Adam Tensta, 25 år, rappare
Betyg: 7.6
Varför tänker jag att han ser ut som en liten tomte? En söt liten lakritstomte. Urläcker ur rätt vinkel.





Maggie Gyllenhaal, 31 år, skådespelerska
Betyg: 6.9
Hög NAW-faktor. Lite söt men ganska osexig och jag skulle hellre göra det med Jake. Hon ser ut som Kirsten Dunst minus allt det som gör att man älskar Kirsten Dunst.

7 kommentarer:

serein sa...

ameh, ge upp alla uppenbara mainstream-reviews... vad är ditt snittbetyg, 7,2?! lyssna till vad jag tidigare sagt; våga lite! vill även ha lite mer ingående förklaringar till dina poäng!
i övrigt; underbar läsning;)

serein sa...

ps: tensta / will smith?!

Sam Monroe sa...

om det är något specifikt betyg du är missnöjd med så tar jag mer än gärna en diskussion om det!

utförligare utläggningar orkar jag inte skriva, då skulle det bli ett projekt varje gång och då skulle det inte bli något alls :)

Bok sa...

börjar med att fullständigt hålla med serein om tensta = will smith! (notera likamed tecknet)

Inte hört dodos förrens för 5 minuter sen då jag såg din kommentar. men de 5 minuter jag lyssnat gillar jag dom. Påminner mig om animal collectives skiva feels, speciellt låten jodi.

serein sa...

nej, det är ingen särskild bedömning jag är missnöjd med. det finns en term för det jag söker, men jag minns inte vad det heter, men det syftar iaf till frågeformulär där svararen tenderar till att svara "enformigt", så att, istället för att svara sanningsenligt blir varje svar likadant... jag är säker på att detta inte gäller dig, men jag tror dessvärre att ditt urval ligger där. ge mig lite eld mannen!;)
projekt är livet, samuel.

Sam Monroe sa...

haha. alltså, om du vill att jag ska förstå din kritik (vilket jag verkligen vill!) så får du nog åtminstone ge ETT exempel på var i min betygsättning du finner missnöje.

urvalet av recensionsobjekt har mina läsare hittils valt till 100%, men det kanske blir ändring på det, vi får se!

min ambition med det här projektet är att vara fullständigt rättvis och seriös (för en gångs skull). looks är känsliga grejer, så här finns ingen plats för foolin' around. allt är inte svart eller vitt, jag kan inte sätta en 10:a på alla jag tycker är skitsnygga och en 1:a på alla jag tycker är skitfula. då skulle det bli väldigt tråkigt. jag tänker inte överdriva ett betyg åt något håll utan helt enkelt sätta det betyg som känns rätt, baserat på min egen smak. och som sagt, jag är mer än öppen för diskussion kring specifika betygsättningar!!

sug på den du!

serein sa...

haha. vill hellre suga på dig baby;)