torsdag 4 december 2008

Killerlooks?

KIND OF A BIG DEAL tar inom kort företeelsen utseendefixering till nya oanade höjder. Bloggens nästkommande projekt kommer nämligen bli att recensera utseenden. Jag känner att detta är ett åliggande, en förpliktelse, ett livsnödvändigt uppdrag; min skyldighet.

Betygskalan kommer vara 0.0 - 10.0 (Pitchfork style) så att uppmätningen av vederbörandes snygghet ska bli så explicit som möjligt. Eventuellt, om jag känner för det, kompletteras betyget med en kort text.

Och en sak till! Ge mig gärna förslag på utseenden att recensera. Jag kommer ta mig an SAMTLIGA, med ett undantag; inte folk jag känner.

(Om någon undrar så är inte det här det nya "Ful, snygg eller fulsnygg". "Ful, snygg eller fulsnygg" lär högst sannolikt bli ett återkommande segment på KIND OF A BIG DEAL under en lång tid framöver. MEN - och det här är viktigt - Fulsnygg är INTE sämre än snygg. Fulsnygghet är en VARIANT av snygghet. Världens snyggaste människa skulle med andra ord kunna vara fulsnygg. Kom ihåg detta.)

3 kommentarer:

HOSO sa...

fredrik strage är ju aktuell nu utan kokain men med journalistpris. eller?

nej sa...

önskemål från fredrik: lady gaga, bruno k öijer, gustaf fridolin
önskemål från ida: filippa reindelft, katy perry, fredrik federley, lisa edelstein

Anonym sa...

Camilla Henemark, Godess Bunny, Lindsay Lohan, Steve Buscemi, Maggie Gyllenhaal, Adam Tensta, Robert Smith