torsdag 26 februari 2009

Wishful sinful

Då ska vi se vad vi kan få ihop idag då. Tänkte faktiskt gå ut hårt med en DÖDLIG remix av The Boy Does Nothing. Som för övrigt återfinns på den senaste KIND OF A BIG DEAL-volymen. En av de bättre volymerna, men jag håller nog #11 som den starkaste hittils.



* * *

Viva la vida och Agnes Carlssons nya slaskhatt till singel låter likadana i början. Det är väldigt kul för oss som inte är sådär överdrivet förtjusta i Coldplay. Jag vet inte vad en slaskhatt är men jag skrev det.

* * *

Just nu är jag GALEN i Sinden's Fabriclive 43. Fan vilka sköna grejer alltså. Speeeeeeeeeed garage!

Annat som borde hajpas är N.A.S.A.'s skiva som släpps snart. Jag har lyssnat på den en gång och det känns som att den kommer växa. Gifted med Kanye och Lykke Li samt Watchadoin med bland andra M.I.A. och Santogold fastnade jag direkt för. Det finns en KADYNGFET remix på youtube av den sistnämnda som jag inte hittar på slsk. Detta skapar oreda i mitt liv men förhoppningsvis dyker den upp snart.





* * *

Jag har nu bestämt mig för att jag är en RAVEBOHEM. Och när jag googlar RAVEBOHEM så får jag 0 (!!!!) sökresultat. Det måste betyda att jag är världens enda RAVEBOHEM.
Jag ser mig lite som RAVEBOHEMERNAS Jesus.

* * *

Idioter bröt sig in i fotbollsspelaren Darren Fletchers hem, knivhotade hans fru och morsa och stal allt av värde i hela huset, inkl. fruns vigselring.
Jag brukar lämnas helt oberörd av det mesta jag läser om i tidningar och ser på nyheter men saker som det här fördärvar mig. Jag tycker inte att man gör så.

OM NI HAR SÅ JÄVLA DÅLIGT MED PENGAR KAN NI VÄL FÖR FAN RÅNA EN BANK. Eller åtminstone bryta er in hos någon som förtjänar det, typ Nicolas Anelka eller Ashley Cole. Nävars, skämt åtsido, jag tycker verkligen inte att man gör så. Jag skiter i hur jävla förmögen Darren Fletcher är, han är en människa för fan. RÅNA. EN. BANK. Gör det. Då gör ni samtidigt samhället en tjänst. Någon sa en gång att det är ett större brott att starta en bank än att råna den. Så råna gärna en bank. Men ge fan i att ta allt enskilda människor äger och knivhota inte deras familjer. Det är inte ok.

* * *

Imorgon är det fest! Surkin på debban. ÖL, DANS OCH TREVLIGA MÄNNISKOR. Kanske kommer jag göra någon. Och i ett sms från en person jag tycker väldigt mycket om läser jag: "villalobos fredag 6:e väl?". Mitt svar på denna fråga är ja! Men var? Det ska jag ta reda på under kvällen. Men Villalobos fredag 6:e ska det bli.

Bara för att vi gillar när jag lägger upp musik så kör vi min Surkin-favvo. Jag har en skithäftig variant av låten med Chroemo på datorn men den hittar jag inte på youtube.



* * *

Om jag hade lite dolladolla skulle jag köpa en massa fina kläder. Bland annat de här asfräna vansen.















Och så skulle jag köpa en bunt vinylskivor. En ny telefon och kanske en ipod. Om jag hade jättejättemycket dolladolla skulle jag nog göra något sånt här, eller kanske något i den här stilen.
Men nu är det väldigt dåligt med dolladolla blingbling.

* * *

Jag skriver väldigt mycket nu och det blir bra. Jag behöver kanalisera ut all energi jag inte har användning för längre och försöker så gott jag kan med att omvandla det till kreativitet.

* * *

Jamen då kör vi en liten lista idag också då. Fem sköna Oscar Wilde-citat.

1. Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga.
2. Det bästa sättet att bli kvitt en frestelse är att falla för den.
3. Bakom glädje och skratt kan döljas ett rått, hårt och känslolöst temperament. Men bakom sorgen finns ingenting annat än sorg.
4. En cyniker är en människa som vet priset på allt men värdet på intet.
5. Det är absurt att dela in människor i onda och goda. Människor är antingen charmerande eller tråkiga.

* * *

Nu fick jag huvudvärk (icke på grund av Oscar Wilde-citaten) och ska gå och handla något att äta och samtidigt formulera en liten text i mitt onda huvud som ni kan läsa här under.

* * *

Min kropp får ibland behov som är så starka att min hjärna inte kan förstå dem, bara ge efter.

Det beror på att jag har funnit något. Tidigare fann jag insikter. Nu har jag funnit något konkret. Något jag inte vågar tro på men som är starkare än allt jag tidigare upplevt.

Men ibland kan jag inte se ditt ansikte framför mig.
Det är som en sjukdom. Som ett straff.
Det vackraste jag sett i hela mitt liv ryms inte i mitt huvud.
Det är som att jag är ovärdig, som att det är så vackert att min klena hårddisk till hjärna inte har plats för en sådan skönhet.
Men kanske är det en välsignelse.
Om jag hela tiden skulle se hennes nästan kriminellt vackra ansikte framför mig kanske jag skulle bli galen.
Det kanske är en naturenlig försvarsmekanism. Som gör det lättare för mig att glömma.

Men jag är mer egoistisk än någonsin. För jag har aldrig tidigare kunnat offra allting.

* * *

Jag älskar när du omvandlar mina patetiska neuroser till stora, starka, obestridliga känslor.

* * *

Ibland känns det som att alla vill vara med mig för att utmana mig. Testa mig. Och vinner jag inte så kommer jag bli övergiven. Spottad på.

Men ibland vill jag bara krossa alla som tror att de känner mig.

* * *



* * *

Slutligen vill jag veta om ni tror att det ligger något i det här;
"Den som har tråkigt ensam är inte heller underhållande på tu man hand".

Inga kommentarer: