lördag 14 februari 2009

SILENCIO

OJOJOJ vad längesen det var jag informerade er om vad det är som GÄLLER. Så nu kör vi! Årets första innelista!

1. Per Sinding-Larsen
Åååååh jag är kär i denna underbara lilla skåning till nörd. Han är äckligt kunnig och samtidigt så härligt lugn och obekymrad. Popcirkus är inte alls tokigt men det får mig framför allt att sakna Studio Pop. Och han är faktiskt LITE LITE LITE lik Brad Pitt.













2. Mando Diao's första platta
Minns nu hur jävla bra man tyckte att "Bring 'em in" var när den kom? Och precis lika jävla bra som den plattan är, lika ointressanta blev de sedan. Nu ska vi njuta lite med "Mr. Moon".



3. Jon Hamm
Jag har sett honom i ett par amerikanska talkshows sista veckan, Conan bland annat. Jag har aldrig varit något Mad Men-freak men den här mannen verkar ju helt perfekt. Snygg, smart och rolig. En given looxreview framöver.

4. Kanye West
Jag har faktiskt inte tagit mig tid att lyssna på senaste skivan ännu, trots att jag haft den på datorn hur länge som helst. Men så här ligger det till: Love Lockdown och Heartless är två fullständigt jävla graciösa små mästerverk och jag är besatt av dem.

5. Idiotiska projekt
När jag behöver sysselsätta mig brukar jag ta mig an verklighetsfrånvända evighetsprojekt som bara en utflippad dåraktig neurotiker kan göra. Ibland bestämmer jag mig för att lära mig allt om alla fotbollsspelare i, till exempel, franska ligan och andra gånger bestämmer jag mig för att lyssna igenom 150 skivor från 2008, för att kunna sätta ihop en rimlig och rättvis lista över förra årets bästa skivor. Det sistnämnda håller jag på med nu. Det är jättekul.

6. Name The Pet
Vilken söt liten tjej och vilka söta låtar hon sjunger!



7. Bröst

8. Öl













9. Förvirrad stämning
Var med om detta i torsdags. Om stämningen var förvirrad, dålig eller bara konstig är oklart. Besvärlig kanske vi kan kalla den. Lite obehagligt med mest kul. HI HI HI

10. Imorgon
Idag var inget vidare. Jag hoppas på imorgon istället.

* * *

Kvinnlig gäst: Grattis på alla hjärtans dag!
Jag: Eeeh tack. Har jag vunnit nåt?
Kvinnlig gäst: *fniss* Nej, man säger så bara.
Jag: Jaha ok, men tack detsamma då. Har du haft en bra alla hjärtans dag?
Kvinnlig gäst: Ja..eller nää..det har varit ungefär som alla andra dagar.
Jag: Vet precis hur det känns.

* * *

GRATTIS på alla hjärtans dag?!?! VADÅ GRATTIS?!? TILL VAD?! VARFÖR GRATULERAR DU MIG!!!!!!!??!

* * *

Dagens låt. Oerhört fin, precis som alltid, och texten passar min nuvarande sinnestämning alldeles utmärkt.



* * *

It's the stupid details that my heart is breaking for.

* * *

Ingenting är förutbestämt. Ingenting är rätt. Ingenting är fel. Ingenting är obestridligt.

Bara en sak. Nuet. Nuet är det enda som lever. Allt annat är dött.

Det finns ingen sanning. Det finns inget öde. Det finns inget övernaturligt.

Bara fenomen.

Tiden förstör allt. Tiden bygger upp nytt.

Silencio.

Ingenting har skett förut. Ingenting kommer igen.

No hay banda.

* * *

I wanna hurry home to you
put on a slow, dumb show for you
and crack you up
so you can put a blue ribbon on my brain
god I’m very, very frightening
I’ll overdo it

* * *

I och med att det kan bli så, så för vi väl försöka ta vara på det här tills det blir så.

* * *



* * *

Nu blir det en natt fylld av musik och känslor. Vilket för övrigt rekomenderas. GOD NATT!

Inga kommentarer: