söndag 22 februari 2009

A soul with no footprint, a rose with no thorn

Nya söta låtar ligger uppe och det är i allas intresse att lyssna på dem för de är jättejättebra denna gång! Underbara små stycken med Nick Drake, Lykke Li, The Gaslight Anthem, Costello, Clark och Fleet Foxes slåss om uppmärksamheten.

* * *

Trevlig fotboll, trevligt sällskap och trevlig mat har varit temat för dagen.

* * *

Noteringar:

Raúl är stor. Vi tar det i versaler. RAÚL ÄR STOR.

Aston Villa åkte på däng av Chelsea. Guus Hiddink är en cool kisse. Frank Lampards kvicka dribbling före Anelkas mål, Ashley Youngs frispark i ribban och Brad Friedels mäktiga räddning var matchens höjdpunkter. Jag hatar Nicolas Anelka, förresten.

Jag hatar även Nicklas Bendtner.

Arsjavin debuterade men gjorde väl inget nämnvärt väsen av sig. Den lille tsaren är framför allt liten och kanske är han även en tsar. Åtminstone ryss, vilket kan få vara nära nog. Men jag gillar denna spelare och jag hoppas att Wenger inser att han borde spela på topp bredvid Van Persie. Får man inte lite Henry/Bergkamp-vibbar av den konstellationen?

Jag fnittrade (vi ska inte underskatta fnittret) när Jonas Dahlqvist flikade in lite diskret att han inte tror på Quaresma.

Som två ärtor: Craig Fagan och Henke Larsson.

Sevilla vann! Jippie kay-yay! Atletico de Madrids trupp känns för övrigt väldigt överskattad.

Jag älskar Dimitar Berbatov. Jag identifierar mig lite med honom. Och så älskar jag Paul Scholes. Han är på dagen 10 år äldre än mig. Det vet ni nu så till vida ni inte redan glömt det.

Espanyol vann! HA HA HA. Ivan de La Peña gjorde min afton. Han hade alltså inte sex med min afton. Man säger bara gjorde. Ni behöver inte misstolka med flit.

Sissoko och Trezeguet briljerade.

Och Demba Ba gjorde hattrick för Hoffenheim!

Det är fortfarande helt oslagbart att Real Madrid värvade fel flintskalle från Evertons mittfält. Lee Carsley var balansspelaren och Thomas Gravesen var den dynamiske strategen. Real behövde en balansspelare. Men råkade köpa fel flintis. OSLAGBART säger jag.

* * *

Min världselva just nu:

Gianluigi Buffon
Maicon, Nemanja Vidic, Giorgio Chiellini, Javier Zanetti
Yoann Gourcuff, Esteban Cambiasso, Steven Gerrard, Franck Ribery
Dimitar Berbatov, Zlatan Ibrahimovic


Diego Milito, Michael Carrick, Paul Scholes, Lassana Diarra, Jesús Navas, Samuel Eto'o, David Beckham och Sebastien Squillaci vill också vara med men räckar bara nästan till.

* * *



* * *

Det finns mycket mer att säga men det sparar vi så länge. Hejdå söta rara läsare.

Inga kommentarer: