tisdag 14 oktober 2008

They live!

Känns inte alls bra att jag missade Sverige - Portugal. Ska faktiskt försöka tanka ner matchen. Jag vill se hur det såg ut. Har stora förväntningar på Samuel Holméns insats som tydligen var något extra. Jag gillar Samuel Holmén. Sveriges Steven Gerrard har jag sagt i flera år. Aggressiv, dynamisk tvåvägsspelare med ett jävla skott. Han eller Rasmus Lindgren lär ta över efter Linderoth. Fast i och för sig verkar det ju som att Lagerbäck redan utsett en efterträdare. Daniel Andersson.

Optimal, skadefri, svensk startelva?

A. Isaksson
M.Nilsson, O.Mellberg, D.Majstorovic, B.Safari
S.Larsson, T.Linderoth, K.Källström, S.Holmén
Z.Ibrahimovic, J.Elmander

Ja, kanske. Henke eller Elmander? Holmén eller Chippen? Hansson eller Maestro? Edman eller Safari? Frågor vi alla ställer oss.

Micke Nilsson eller Salle?

SALLE.

* * *













* * *
Att Seinfeld är den bästa och roligaste tv-serien någonsin är väl ett faktum eller? Kan inte tänka mig annat. Hursom så håller jag på att se igenom hela skiten. Det finns så många anledningar att älska Jerry, Elaine, George och Kramer. Och jag älskar dem. JAG ÄLSKAR DEM! Jag vill ropa ut min kärlek till dem från toppen av ett berg men nu har jag inget berg utan en blogg så det här får duga.

* * *
Jag är inne i en helt tokig death metal-period. Dödsmetallen har alltid legat mig varmt om hjärtat men det var ett tag sedan jag var riktigt nere med skiten. På tiden.

Framför allt Morbid Angel är jag helt GALEN i. Deras fyra första plattor är ju inget annant än mästerverk varav Altars Of Madness är en av de bästa metalplattorna som gjorts. Och när jag lyssnar på Domination slår det mig, återigen, hur jävla skillad Pete Sandoval faktiskt är. Det är en jävla ÄRA att lyssna på den mannens trumlir. Konst är vad det är.

Första riffet i Rapture är så JÄVLA snyggt. Det går inte att öppna en metalplatta bättre än så.

Mina fem favorit death metal-band just idag:

1. Morbid Angel
2. Death
3. Massacre
4. Atheist
5. Obituary

Men hur blir det imorgon?

* * *
Det är roligt på jobbet just nu. Jag och Alvin har kört igång med en grej där vi räknar life points åt våra medarbetare. Överlag mycket uppskattat vill jag mena. Vi delar alltså ut plus- pch minuspoäng baserat på vederbörandes handlingar under dagen. I och med att bara jag och Alvin har möjlighet påverka poängutdelningen så har vi själva löjligt höga poäng medan andra minst sagt ligger desto sämre till. Orättvist säger vissa, rimligt säger jag.

Det här kanske låter meningslöst och oerhört barnsligt och det är det också, men vad gör man inte för att liva upp sitt arbete en smula! Åtminstone två personer, jag inkluderad, är väldigt roade utav det hela.

* * *
Nu, kära vänner, ska vi lyssna på Evil Nine!


* * *
Jag älskar pizza. Kebabpizza utan ost. Jag skulle kunna äta tre kebabpizzor utan ost om dagen. Den första ett par timmar efter jag går upp på morgonen, en framåt eftermiddagen och en sent på kvällen. Och så samma sak nästa dag. Om och om och om och om igen..

Vi summerar dagen: Alltså, tummen upp för death metal, Seinfeld, Salle och pizza. Tummer ner för..ja..ingenting faktiskt. Nu ska jag nörda in mig lite i fotboll till tonerna av ljuv musik från Tampa, Florida.

Death to false metal!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ahhh! Då vill jag ju veta hur jag ligger till! Korten på bordet.