fredag 25 september 2009

2008 års 50 bästa album - #22. Rex The Dog

22. REX THE DOG - THE REX THE DOG SHOW


















Jag såg Rex The Dog på Arvikafestivalen 2008. Jag dansade hela natten, tills solen gick upp. Jag var temporärt sorglös, vild och asfull. Jag har svårt att avgöra om det är den bästa klubbspelningen jag varit på, men den var tveklöst en av de roligaste. Rex The Dogs musik är sådan - euforiframkallande (om ett sådant ord finns). Och den coola hundens debutalbum är precis vad man förväntar sig - Ösig, upplyftande, 80-tals-hyllande electrohouse med raka, enkla, underbara melodier, sköna retrovibbar och givetvis har vi här årets partyplatta. Problemet, som gör att skivan missar en plats på topp 20, är att man redan hört de mesta förut, i och med att de flesta låtarna redan är släppta som singlar - men det är å andra sidan inte fel att ha låtarna samlade på en och samma platta och dessutom är de nya låtarna små mästerstycken allihopa.



Mina tre favoritspår från "The Rex The Dog Show":
I Can See You, Can You See Me?
Maximize 2008
Bubblicious

Inga kommentarer: