söndag 17 maj 2009

DÜM TEK TEK!

Snart är dags att börja nedräkningen. 2008 års bästa album ska koras. Ungefär ett halvår för sent. MEN. ÄNDÅ. Det kommer bli en lång och intensiv följetång som kan dra igång vilken dag som helst. Blir roligt detta.
Och på tal om musik: har lagt upp nya härliga låtar i mp3-spelaren som ni hittar lite längre ner på sidan.
Bland annat den här helt fantastiskt fräcka låten av lika fantastiskt fräcka Buraka Som Sistema:



AQUI AQUI AQUI AQUI AQUI PARA VOCES!

* * *

Bestämde mig för att bota/förvärra baksmällan med schlager-reprisen och jag kan inte annat än hålla med: Fairytale är en härlig liten skapelse. Fiolslingan, guttens smajl och refrängen är små trolleritrick.

(Om man vill ha roligt kan man sjunga refrängen men byta ut ordet fairytale mot till exempel: hairy male, dwarf sperm whale, richter scale osv. Om man vill ha tråkigt låter man bli detta och läser lissabonfördraget istället.)

MEN! Mina favoriter var tveklöst Armenien, Turkiet och Ukraina. Seriöst, de låtarna är bra på riktigt alltså. Nästan Shady Lady-klass.







Roligast var "hunken" från Grekland. Ha ha ha. Tänk er Dr. Troy + Måns Zelmerlöv + eurodisco + pridefestival. Hans armrörelser är det mäktigaste sedan Baila El Chiki Chiki.

* * *

Jag upptäcker att blogga är som att städa. När man ÄR IGÅNG (att vara igång, visst är den en underbar känsla) med bloggen så bloggar man av sig själv utan ansträngning. En bra blogg bloggar sig själv som de gamla grekerna sa.
Som med städning. När man har det fint så är det inte svårt att hålla det fint. Ett tag. Sedan spårar allt ur, man orkar inte städa, man orkar inte blogga, man flippar, drunknar i dekadens och man är inte IGÅNG längre. Men så fort man ÄR IGÅNG igen så går det av sig självt.

Och en annan känsla jag tycker om är när alla står och väntar på att det ska bli grönt vid övergångstället fast inte en bil är i sikte och man själv bara går och alla andra börjar följa efter. Man känner sig som Jesus.

* * *

Nu ska vi titta på lite bilder av min nya kärlek Alessandra Ambrosio.

















































































































































































Alessandra, jag vill ha dig.
Jag behöver dig.
TA.
MIG.
Jag
vill
ha
dig.
Klarar
mig
inte
utan
dig.

Men flyg, Alessandra, flyg

Rinn vidare
Fina gamla älv
Men vara inte länge

Så flyg, Alessandra, flyg
En dag kommer du krossas
Så flyg nu, Alessandra, flyg

Kära lilla blomma
jag ser dig försöka
Men du växer för nära motorvägen

Älskade blomma
jag ser hur du växer
Men du växer för nära motorvägen

Så flyg, Alessandra, flyg

* * *

Nu tänkte jag bjuda Er, kära söta fina små läsare, på lite visdom att fundera över:
"Dåren begår de fel som den intelligenta begår först efter noggranna överväganden".

* * *

2010 intar vi Florida. En månad. Vilka hänger på?

* * *

Nu knullar vi skiten ur det här livet.

1 kommentar:

Emil sa...

Svetlana var helt klart bäst ;)