onsdag 27 maj 2009

Crack The Skye, dagens outfit och livets mening

Idag har jag och Alvin "gjort stan". Vädret var MAGISKT till en början. Helt perfekt. Värmen och behagligheten i de svala vindarna var så väl avvägda att de skulla kunnat vara vetenskapligt framställda i ett laboratorium.
Men sedan kom regnet.
Och jag tappade bort min mobil. Men hittade den igen. Ärligt talat, jag hoppades att den skulle vara borta, det lilla aset. Men den är helt jävla omöjlig att bli av med. Och hur mycket jag än tappar den går den aldrig sönder. Ger mig fan på att om jag skulle slå sönder den i en miljon delar så skulle den återskapa sig själv som T-1000 i Terminator 2..

I ALLA FALL! Jag bytte bort alla mina pengar mot ett par nya outfits som jag är väldigt nöjd med. Här har ni ett smakprov. NOTERA HUR JAG FÖRSÖKER POSERA.
























Jag var även tvungen att smita in i en skivaffär och SKIVAFFÄRER ÄR DET BÄSTA JAG VET! Det var tur att klockan hade hunnit bli rätt mycket så att jag bara hann vara där inne i ungefär tio minuter innan de stängde. Jag BLIR NÄMLIGEN GALEN när jag går in en skivaffärer. JAG GÅR BANANAS! AHAHAHAAA! Om jag har pengar på mig och får strutta omkring i en halvtimme i en bra skivaffär så kommer jag ut därifrån med så många lp-skivor att om jag staplade dem på varandra skulle de nå upp till GUD!
En dag i skivaffären är en farlig dag.
En hård kamp. Beslutsångesten. Så mycket man vill ha, så lite man kan köpa. Vidrigt, inte sant?
Men idag kom jag ut därifrån med endast två skivor. Prövade att stapla dem på varandra men nådde ej upp till Gud. ..ELLER

Köpte bland annat Mastodons nya "Crack The Skye". Förmodligen topp 3 på listan över 2009 års album. Kolla in senaste singeln "Divinations". MÖCKE MÖCKE BRA.



Mastodon-Divinations
by brienta


* * *

Jag har, med hjälp av en vän, konstruerat en matematisk formel som närmar sig livets mening:

"Man möter sitt öde på den väg man valt för att undgå det" + "På rullande sten växer ingen mossa" = Road trip.

"Om man vet precis vad man ska göra, varför då göra det?" + "Naturen har skänkt de stora människorna förmågan att handla, och lämnat åt de övriga att döma" = Fuck life.

Road trip + Fuck life = "Dåren begår de fel som den intelligenta begår först efter noggranna överväganden".

* * *

Jag har två personer inom mig. den ena heter Samuel och den andra har inget namn men jag kallar honom "Il fenomeno vero". "Il fenomeno vero" vet ingenting eller så vet han allt. Jag har ingen aning. Det är det som är så farligt men väldigt intressant med honom. Och det är därför jag alltid försöker lyssna på honom. Samuel känner till sex och döden. Men han har även varit med om mycket annat. Men han vet att det enda som är sant är vi inte kan veta vad som är sant. Problemet är att när jag försöker motarbeta "Il fenomeno vero" så vilseleder han mig varje gång. Bedrar mig. Men när jag följer honom kommer vi väldigt bra överens.

Inga kommentarer: