lördag 1 november 2008

get crackin' get get crackin'!

Man U - Hull 4-3

Briljant fotbollsmatch. Dean Marney och Michael Turner i Hull är två riktigt riktigt bra spelare. I United imponerade Dimitar Berbatov. Jag börjar verkligen gilla honom. Ett geni i all sin håglöshet. Underbar bollbehandling.

Just nu ser jag på Pool - Spurs och den ÄR SÅ JÄVLA TRÅKIG.

* * *

Jag har förresten upptäckt hur Kuyt uttalas. Kåt med skånskt uttal. Pröva själva.

* * *

På tal om något helt annat - Jag har numera översikt över hur många som är inne och läser den här bloggen. Och ni är överraskande många! Utan att vara kaxig så tycker jag att den förtjänar en hyfsad läsarskara, men nu när jag vet att ni är många fler än typ fem personer som är inne här så måste jag ju anstränga mig för att behålla er..AAAAAHH CAN'T HANDLE THE PRESSURE.

Jag har funderat på att börja skriva lite mer vardagliga saker, vad som händer i mitt liv och hela den grejen..men jag är så jävla dålig på det. Nää fan. Listor är min grej.

Men jag behöver ett nytt projekt. Projekt tvingar mig att blogga oftare. Typ 2007 års skivor och skämslåtar. Men jag kommer inte på något mer.. Någon som har några förslag?

* * *

Jingblad och Spong lämnar alltså. Och fler kommer det bli. Tråkigt att Spong försvinner, han hade varit en bra spelare att bygga ett centralt mittfält kring nästa säsong. Men samtidigt förtjänar han att spela allsvensk fotboll. Tränarfrågan är viktig och det är viktigt att ledningen inte bara tar in ett känt namn utan en människa med en idé om hur han vill forma IFK Norrköping. Vi MÅSTE satsa helhjärtat på alla lovande ungdomar som faktiskt finns i klubben. Killar som Telo, Haglund, Cakic och Racu måste få rejäla chanser nästa år.

Jag har tänkt om lite ang. startelvan 2009. Vi kör såhär istället:

Bakiu

Rönneklev, Ibrakovic, NY SPELARE, Roth

Racu, Samuelsson

Bamberg, Burkhardt, Telo

Haglund


* * *

Shameless med Louis CK är kanske det roligaste som finns i hela världen.

* * *

En FRÄCK electro-remix av M.I.A.'s Bucky Done Gun får bli dagens låt.



* * *

Juve - Roma ikväll va. YES, alltså.

Inga kommentarer: