onsdag 13 februari 2008

Ledig fyra dagar!

Sjukt skönt. Det kommer bli en hel del slaggning, tv-tittande, matätande och musiklyssnande. Jag är så jävla bra på att vara ledig!

Meningsskiljaktigheter på lunchen;
Jag - "Ser du mycket på fotboll eller?"
Robert - "Nej, jag hatar skiten. Mer än livet"

Min arbetskamrat Robert diggar inte fotboll.

Allright, det blir två listor idag.

Först ut; Innelistan!

1. Schulmangruppen
Deras nya sajt kan komma att bli något alldeles extra. Den äldre av de båda busungarna till bröder är faktiskt riktigt underhållande, både i tv-rutan och i skrift. Calle är rätt skön han med, eller snarare söt. Han känns lite mer krystat elak. Som att han måste vara elak och sarkastisk för att han ska vara det (eller kanske för att imponera på brorsan). Det ska sägas att jag avskydde Alex Schulman för ett knappt halvår sedan, men även jag insåg till sist att killen faktiskt har något.

2. Christer Sjögren
Man kan inte annat än älska den mannen! Skicka I Love Europe till Serbien (det är väl där stora finalen går i år, eller?). Eller fan, låten var ju rätt jävla bedrövlig. Hur som helst är Christer den moraliska vinnaren hur det än går.

3. Carolina Gynning
"Jag kan inte diska, jag har för stora bröst."

4. Real Madrid
Sevilla är mitt lag, men jag tycker verkligen om den här upplagan av Real. Om Inter hittar tillbaka till sin monsterform de hade under 2007 så tror jag att vi får se Real och Inter i Champions League-final.

5. LCD Soundsystem
Samtliga låtar på "Sound of Silver" med James Murphys LCD är små mästerverk.

Lista nummer två; fem av 2008 års hittils bästa skivor

1. Vampire Weekend - Vampire Weekend
2. Pascal - Galgberget
3. The Mars Volta - Bedlam in Gholiat
4. Black Mountain - In The Future
5. Lykke Li - Youth Novels


The Mars Volta - Wax Simulacra

2 kommentarer:

Ann Löfgren sa...

Hej!
Det var en rolig sida!
Den visar alla dina begåvningar. Allt från dina kunskaper i tom hatfotbollslag till att motivera Christer sjögrens mästerskap trots att det egentligen torde vara helt omöjligt!
BRA GJORT!
Ann

Anonym sa...

DIN ARBETSKAMRAT ROBERT E EN MYCKET VIS MAN =P FOTBOLL E SKIT =P