torsdag 28 februari 2008

An educated guess

Jag tänker ge Bullet For My Valentine en chans idag, kanske imorgon. Allt tack vare Close Up Magazines John Jeppssons utmärkta och mycket roliga krönika i tidningens senaste nummer.

* * *

Jag har kommit underfund med att personer eller saker som folk i allmänhet brukar benämna som något man "antingen älskar eller hatar" är saker som jag ofta inte har någon speciell åsikt om, tycker är helt okej eller känner mig ganska likgiltig inför. Oftast hamnar jag mittemellan och är varken obstinat för eller emot. Varför är det så? Jag borde ju bli lika hänförd alternativt upprörd som alla andra! Paris Hilton, Carola och The Schulmans är exempel jag kommer på nu.

* * *

True story; En recenscent på Maxim Magazine sågade Black Crowes nya platta - utan att ha lyssnat på den överhuvudtaget! När Black Crowes sedan konfronterade tidningen fick de en ursäkt som bland annat innehöll ett litet försvar till recenscenten - "It was an educated guess". Haha!

* * *

Rätt så underhållande var det ju att höra Lars-Åke "Babsan" WilhemssonVakna! med The Voice skandera att han borde "slå ihjäl och pissa på" Alex Schulman.

* * *

Javier Zanetti, en av mina stora favoriter, gjorde ett sjukt viktigt mål igårkväll. Men jag hoppades på Roma. Mexes utvisning var milt uttryckt skandalös. Skönt att Totti, kanske min största favorit, fick göra mål igen.

* * *

Det börjar dra ihop sig till nedräkningen av 2007 års bästa album. Drar nog igång den om ett par dagar. Tills dess; varsågoda och njut av Electrovamp.


* * *

"Coola människor bryr sig inte om vad andra människor tycker om dem" - Danko Jones

Inga kommentarer: