tisdag 5 februari 2008

Jag har dålig koll

För ett par månader sedan, kanske ett halvår, hade jag stenkoll. Jag hade Canal+ och Viasat, och älskade ett ligacup-möte mellan Blackburn och Wednesday en tisdagkväll. Nu ser jag på text-tv att Cristiano Ronaldo har gjort 19 mål i årets Premier League - Hur fan gick det till? Ja, just det - han måste ha gjort dem i de där matcherna jag missade, det vill säga de allra flesta.

Nytt jobb (reducerad fritid) och mycket musik stavas anledningarna till varför jag till exempel inte sett en enda match med Alexandre Pato.

Men jag VILL ha samma sjuka koll som jag brukar ha. Och det tänker jag se till att skaffa. Man lever bara en gång, så då gäller det fan att åtminstone ha koll.

Just nu blir det annars mycket av detta:

Vampire Weekend
Baroness
of Montreal
Mark Ronson
Les Savy Fav
och så förstås The Mars Voltas nya.

Inga kommentarer: