torsdag 26 mars 2009

Melodies & desires

Det känns som att du är i lägenheten bredvid. Du syns och hörs inte. Men jag har en känsla av att du är på andra sidan väggen. Jag får för mig att du skymtar förbi ibland. Men det kan lika gärna vara inbillning.

* * *

Jag somnade med Lykke Li och vaknade med Lykke Li. Bokstavligt talat. Och jag vill ha henne kvar hos mig ett tag. Tröttnar inte. Kanske börjar bli kär?



You'll be the rhythm and I'll be the beat
You'll be the rhythm and I'll be the beat
Then I'll be the rhythm and you'll be the beat
And love, the shoreline, where you and I meet

* * *

Nu kör vi en ny grej! Recension av vad som rullar på ZTV just nu.

1. Enrique Iglesias ft. Ciara - Takin' back my love
Betyg: 4.9
Vilken dramatisk video. De är arga och kåta. Arg och kåt. Den roligaste av kombinationer. Enrique begagnar samma genanta minspel som typ Darin. Han ser sådär tuff och upprörd ut och gör överdramatiska gester. Låten hatar jag inte. Ännu. Men snart så.

2. Solange - T.O.N.Y.
Betyg: 7.0
Beyoncés syrra! Jag gillar den här låten litegrann. Och videon är lite klurig men måste se den igen för att förstå helt. Jag är inte så smart. Är det Kid Cudi i slutet?

3. Speech DeBelle - The Key
Betyg: 5.6
Lite skönt blås i bakgrunden men jag vill varken säga bu eller bä förrän jag hört detta en gång till.

4. Tamarama - Everything to me
Betyg: 6.5
Härlig somrig video. Snygga kroppar och vackert väder. Låten då? Lite "I'm yours"-vibbar som drar ner betyget. Men ibland låter det som en Guns N'Roses-ballad från sent 80-tal, fast utan desperation och ångest då.

5. Dash & Will - Pick You Up

Betyg: 4.4
ALTERNATIVT VA? Två typ 14-åriga brudar samlar ihop lite grunge, lite Ramones, lite Iggy Pop och en förskräcklig refräng. Allt med det här känns väldigt 2004. Inget fel med det året i övrigt, vi minns Zlatans klackmål till exempel.

* * *

Twitter. Åh, twitter. Du berikar mitt liv. Alla som inte hajar, börja haja.

* * *

Vad vill ni lyssna på idag? Hörde jag någon som sa Hervé? Hörde jag Bassline? Nej det gjorde jag inte men det är vad ni får.





* * *

Inga kommentarer: