torsdag 10 juli 2008

Arvikaspecial, del 2, fredagen

Lördagen

LYKKE LI
Apollo

Det är alldeles för många kvinnor i mitt liv. Emilia, Robyn, Spice Girls, Josefin Crafoord, Caroline Winberg och så förstås underbara lilla Lykke Li. och Blondinbella..HAHAHAHAHA nävars.
Lykkes spelning har mycket av det mesta och hon bjuder på nästan samtliga låtar från hennes fantastiska debutplatta "Youth Novels", utom sågade, men underskattade, "Complaint Department". Finast är när publiken efter extranumret vägrar ge sig utan lyckas klappa in en rörd Lykke för andra gången. Hela spelningen är ett 'special moment' som kunde fått högsta betyg om den inte lagts så förbaskat tidigt på dagen.

Betyg: 9/10


KLEERUP

sket jag i! mhahahaha!

Betyg: inte fan vet jag!


KENT

såg jag tyvärr men är inte rätt man att bedöma. fattar inte riktigt.

Betyg: N/A


CUT COPY
Andromeda

Andra gången jag såg dessa makalösa disco-postpunkare från Australien. Ett av världens bästa band och nya "In Ghost Colours" växer verkligen för varje lyssning. Trång, svettig och kärleksfull spelning där "Hearts On Fire" kanske utgör hela festivalens absoluta klimax.

Betyg: 9/10


REX THE DOG
Orion

Rex är med mycket mycket stor sannolikhet världshistoriens skönaste DJ. En trådsmal, psuedohipp dude som påminner lite om en blandning mellan en dataspelsnörd och en innebandyfjant från Finspång. Han står mest och ser klurig ut under hela settet, viftar lite med fingrarna av och an, troligen har han aldrig själv beträdit ett dansgolv - men detta till trots - Rex ÄGER fullständigt med sina 80talsretro-doftande smashhits och är inte bara en av världens fränaste DJ's utan också en av de allra bästa.

Betyg: 9/10


INTERPOL
Vintergatan

Jag missade en hel del men det jag såg var såpass bra att ett högt betyg känns rättvist. Vi kommer lagom till den avslutande hitkavalkaden där NY-gänget firar av mycket från den första och bästa plattan.

Betyg: 8/10

Inga kommentarer: