tisdag 10 januari 2012

2011 års 50 bästa låtar

Sätter igång lite här igen!

Mer fritid innebär mer skrivtid!
Det blir till att börja med en lista såklart, jag lever ju för dessa listor.
Och jag vill ju gärna summera musikåret 2011 - MEN - jag lyssnade faktiskt mer på låtar än album förra året och känner att en lista över årets album inte skulle bli rättvis.
Har helt enkelt lyssnat på för få plattor.

Så istället tar jag mig an en genomgång av mina 50 favoritlåtar från 2011 (Garanterat 100-procentigt Så Mycket Bättre-befriad). Inte bara själva listan och video utan även en liten textmässig motivering.
Åsikter, oliktänkande och beröm mottages med värme.

2011 var ett bra år. Kanske bäst. Tror det var därför jag inte hann med så mycket intensivt musiklyssnade. Hade fullt upp med livet.

Men att skrapa ihop 50 favoritlåtar var ingen match, hade kunnat dubbla listan men nån måtta för det vara.

Let's get this party started!!!

Inga kommentarer: